Sider

torsdag den 30. september 2010

Trafikskolen 1

Well, er begyndt til kørekort - og skulle alt gå godt er jeg ejeren af et lyserødt plastikkort i løbet af de næste 3 måneder. But then again, det der med bil er, som min kørelære så pænt udpegede, ''bare ikke noget der ligger til alle, heller ikke dig Frida''. Men her er mine erfaringer so far, baseret på 3 x teori, 2 x manøvrebane og 1 x kørsel på vej:
Ting man godt må når man kører bil:
- orientere sig (bagud, forud, til siden, på cykelstien, jesus kristus, alle tænkelige steder)
- trykke på speederen (50 i by, 80 på landevej, 110-130 på motorvej)
- trykke på koblingen (like, hele tiden)
- trykke på bremsen (''blødt! en bil er følsom Frk. Frida fra Viby!'')
- skifte gear (jo lavere hastighed, jo lavere gear blev der sagt)
- holde sig på kørebanen (din egen, vel at mærke)
Ting man ikke må når man køre bil:
- bruge bakspejlet og sidespejlet til at kigge efter mascara klatter under øjnene
- køre for hurtigt (som i 87 på en hovedvej, heller ikke kl. 9)
- køre for langsomt (som i 30 på en landevej med hidsig motorcyklist bag dig)
- skifte gear uden koblingen er nede (''HELT ned med den kobling Frida! Du ødelægger bilen!'' )
- bruge ventetiden ved lyskryds til at tjekke dine neglebånd (er i klar over hvor meget rødt lys der er?)
Færdselsregler jeg har overtrådt:
- kørte for stærkt
- var til gene for resten af morgentrafikken
- kom til at køre over i venstre vejbane (nogen havde stillet kegler op MIDT på kørebanen! what a girl gotta do?)
- glemte blinklys
Negative kommentarer om min kørsel:
- ''ALT for hurtigt Frida!'' - kørelærer
-''ALT for langsomt Frida!'' - kørelærer
- ''DYYYYYYYYT!!!!'' - varevogn med 3 unge gutter fra teknisk
- ''Jeg skal ALDRIG, jeg siger ALDRIG, køre med dig!'' - ''gode'' veninde
- ''HAHAHAHAHAHA....'' - ven fra skolen ved nyheden om min første køretime
Følg med næste gang i trafikskolen, hvor vi kigger på hvad cyklister og fodgængere kan gøre for at gøre både deres og billisternes sikkerhed større...
FÆRDSELS FRIDA
(foto er ikke glemt, men min kørelærer mente ikke det ville være forsvarligt af mig at tage billeder under kørslen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar